O

Opakowanie spełnia kilka kluczowych zadań: zabezpiecza produkt, jest nośnikiem informacji, pełni ważne narzędzie marketingowe. Może mieć także wpływ na środowisko.

Dlatego nasz Instytut od początku swojej działalności organizuje konferencje poświęcone opakowaniom.

 


2016

Konferencja "For food. Opakowanie - food design - marka" zorganizowana przez Lubelski Instytut Designu wspólnie z Targami Lublin S.A. w dniach 22-23 listopada 2016 r.


Podczas konferencji zostały poruszone m.in. prawne i ekonomiczne aspekty opakowań (przede wszystkim produktów żywnościowych), ale także tematyka kultury stołu i art. food, czy food design. Wśród zaproszonych gości m.in. eksperci w dziedzinie prawa, biznesu i ekonomii, wybitni projektanci Marek Cecuła i Gosia Rygalik. Konferencja adresowana była do: projektantów, producentów żywności, osób pracujących w branży kulinarnej, czy osób zajmujących się marketingiem. 

Konferencja odbyła się w Targach Lublin S.A. ul. Dworcowa 11, Lublin.

Program

 


2015

 

Lubelski Instytut Designu we współpracy z Wydziałem Artystycznym UMCS w Lublinie zorganizował 24 i 25 listopada 2015 w siedzibie LPNT konferencję pt. "Projektowanie opakowań. Design – Konkurencja – Biznes".

Celem konferencji była dyskusja na temat aspektów ekonomicznych, biznesowych, prawnych, estetycznych i funkcjonalnych wzornictwa opakowań. Projektowanie opakowań to jeden z najważniejszych nurtów współczesnego wzornictwa przemysłowego. To temat szczególnie ważny dla Lubelszczyzny, odgrywa tu szczególne znaczenie ze względu na dużą liczę producentów żywności.

Konferencja adresowana była przede wszystkim do przedsiębiorców z branży spożywczej, poligraficznej, drukarzy, producentów opakowań, projektantów, środowiska akademickiego czy przedstawicieli samorządu terytorialnego.

W konferencji wzięli udział profesorowie, specjaliści i eksperci z dziedziny prawa, ekonomii, biznesu i designu.

Pierwszy dzień czyli 24 listopada 2015 r. był przede wszystkim częścią seminaryjną. Skoncentrowano się na następujących problemach:

- Czy przedsiębiorcy potrzebują wzornictwa/designu? Jakie są narzędzia wsparcia lokalnych i regionalnych przedsiębiorców?

- Aspekty prawne, ekonomiczne i biznesowe wzornictwa opakowań.

- Estetyka i funkcjonalność, odpowiedzialność społeczna w projektowaniu opakowań.

Drugiego dnia tj. 25 listopada 2015 r. odbyły się warsztaty „Na tacy, na talerzu, a może na trawie? Rola designu w projektowaniu opakowań” prowadzone przez projektantkę Monikę Pacewicz. Skierowane były przede wszystkim do przedsiębiorców, projektantów, studentów i przedstawicieli samorządu terytorialnego.

Monika Pacewicz – projektantka grafiki użytkowej z doświadczeniem w projektowaniu identyfikacji wizualnej, web designu i grafiki wydawniczej.  Zajmuje się również historią designu, w szczególności historią projektowania graficznego. Obecnie wiedzę z zakresu projektowania poszerza na studiach User Experience Design na SWPS w Warszawie. Absolwentka Wzornictwa Przemysłowego, specjalność Komunikacja Wizualna  ASP w Krakowie oraz Historii Sztuki KUL w Lublinie.

Zaprojektowane i dopracowane w detalach przez mataba